Language

Till dig som är marknadschef

Marknadschefens bästa vän

 Som marknadschef vill du inte lägga din tid på att leta efter bästa pris för varje enskild trycksak. Då är det skönt att veta att vi gör det åt dig. Du vill fokusera på ditt budskap och att skapa en trycksak som bäst för ut det till era kunder. Vi kan hjälpa dig att hitta rätt i pappersval, format och sidomfång, för att skapa en snygg trycksak som också är kostnadseffektiv. Vi kallar det InhouseFaktor™.

Exempel: En kund hade plockat bort sortiment ur sin katalog för att göra den tunnare. Kundens reklambyrå föreslog pappret Arctic Volym, som har den speciella egenskapen att det har hög bulk (dvs det är extra tjockt i förhållande till sin vikt). Vi tog då fram en dummy i Arctic Volym och en alternativ dummy i Arctic Matt, som har samma vithet, yta och opacitet (ogenomskinlighet, eller alltså hur mycket trycket syns genom pappret), men normal bulk. Utöver att katalogen med Arctic Matt blev tunnare, såsom kunden önskade, så minskade kostnaden med ca 175.000 SEK – det bästa av två världar?

 

Handlar allt om besparingar? Nej.

Såhär prioriterar vi:

1. Leverans i rätt tid. Har du en julkampanj spelar varken pris eller kvalitet någon roll om den levereras först i januari.

2. Kvalitet. Rätt kvalitet är alltid viktigt. De flesta av våra klienter har höga kvalitetskrav, men kraven kan skilja mellan en lanseringsfolder för en exklusiv bil och ett orderformulär för internt bruk.

3. Bästa pris. Eftersom vi bara jobbar med leverantörer som levererar punkt 1 och 2 så är bästa pris oftast avgörande.

 

Sagt om oss