GALLERI > ADR – Adresserad DR > Variabelprint

Variabeltryckt reklam för Dagens Media, med variabla bilder och texter

Variabelprint – eller “personifiering” – innebär att varje exemplar är unikt, anpassat till mottagaren.

Variabelprint finns i Fridholm & Partners DNA. Det är där vi började 2008 och något som vi älskar att göra!

Exemplet här är väldigt tydligt – hela tidningen är specialanpassad för Andreas. Hans namn finns i bilden, den finns i rubriken, den finns i slashen om iPad-tävling och flera artiklar inne i tidningen har rubriker som “Före och efter Andreas”, “Tre vinnande koncept för Andreas” etc. Därtill står det om Andreas arbetsgivare (detta var ett B2B-utskick).

Alltihop digitaltryckt i marknadens bästa tryckpress – HP Indigo – med kvalitet som är helt jämförbar med arkoffset.

Annan avancerad variabelprint vi gör är tex kundklubbsutskick med bonuscheckar, beroende av hur mycket kunden har handlat.

Ofta kombinerar vi variabelprint med selektering i samband med plastning, så att tex en viss kund får en viss brevtext, men också en broschyr som riktar sig till denna kundgrupp istället för att alla får lika.

Vi älskar att se kunder som skriver “du är en av våra bästa kunder” till alla sina kunder – då vet vi att här kommer vi göra nytta! Dessutom i många fall utan att det kostar mer, då vi ändå redan är inne i den typen av tryckpressar där vi kan göra mer personifiering.