
Här är ett snyggt sätt att visa upp sortimentet direkt vid produkten – vi kallar den ”sortimentspush”. I sin enklaste form kan den vara 1 dubbelsidig kartong.
Produktkort i kedja
Kort för respektive produkt hålas och fästs i nyckelring med kedja, som hängs upp i produkthyllan. På baksidan finns plats för produktbeskrivningar.
Figurstansade kort
Korten kan med fördel figurstansas med samma form som produkten. Enkelt och effektfullt för tex hårfärg och schampo.
Ett kul exempel är figurstansade ”peruker” som hängdes vid hyllan, ihop med en spegel. Tanken var att kunden skulle testa att se sig i spegeln med en av dessa ganska häftiga hårfärgerna, som var produkten som marknadsfördes. Gissa om alla på kontoret har testat dessa…?
Guide med tumgrepp
En annan lösning är en produktguide med tumgrepp (”registerstansning”) för respektive produktgrupp. Guiden binds med wire-o för enkel bläddring och hela guiden hängs vid hyllan med en kedja.
Komplettera med lack & laminat
Med tanke på att en sortimentspush är ganska utsatt i hyllan kan det vara en bra idé att lägga på ett skyddande laminat. Man kan även kombinera med en högglansig UV-lack eller foliering, för effekt.